Київський науково-дослідний інститут судових експертиз
03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6
Телефон:(044) 200-29-10

Відбулося проведення натурного експерименту щодо розслідування катастрофи рейсу MH17

14.07.2016 17:20:14

Спеціалісти Київського науково-дослідного інституту судових експертиз під керівництвом Олександра Рувіна, разом з представниками Міністерства юстиції України в рамках експертного розслідування причин катастрофи «МН17», прийняли участь у слідчому експерименті.

Катастрофа пасажирського літака «Боїнг 777-200 9М-MRD» сталась над територією Донецької області 17 липня 2014 року. Одразу після інциденту, відповідно до укладених міжнародних угод між Україною, Австралією, Бельгією, Королівством Нідерланди та Малайзією, було створено Міжнародну спільну слідчу групу з питань розслідування причин катастрофи.

Міжнародною спільною слідчою групою було вирішено провести натурний експеримент (арена-тест) для практичного дослідження технічних причин катастрофи літака.

Зазначений слідчий експеримент проводився під головуванням представників Мін`юсту та експертів КНДІСЕ у співпраці з представниками Нідерландів, Бельгії та Австралії. Крім того, до проведення даного експерименту були залучені відповідні компетентні організації, як : ДП «КБ Південне ім. Янгеля» (м.Дніпропетровськ), ДП «ВО ім. О.М. Макарова» (м.Павлоград), ДП «ДНДІ хімічних продуктів» (м.Шостка), ДП «Луч» (м.Київ), ДП «КБ «Антонов» (м.Київ), ДП «Машинобудівна фірма «Артем», Університет Повітряних Сих імені Івана Кожедуба (м.Харків), Національний технічний університет України «КПІ» (м.Київ).

Вперше в Україні експертами був реалізований повноцінний натурний слідчий експеримент.

Зокрема, у місті Павлограді заздалегідь було підготовлено все необхідне для моделювання подібного вибуху, який стався з літаком рейсу «МН17». Для того, щоб провести арена-тест, були виділені оригінальні бойові ракети з комплексу «Бук». Модель кабіни пілотів і елементи мішенної обстановки розміщувались на двох окремих досліджуваних майданчиках. На тій же локації, експерти встановили та налагодили роботу фото-, відео засобів та 3D сканування об`єктів.

Аналогів подібних експериментів на території нашої держави досі не проводилось і лише співпраця українських та закордонних експертів дозволила втілити задум у життя.

Процес підриву бойової частини та самої ракети, пройшов у повній відповідності до запланованого графіку. У ході реалізації експерименту спеціалісти ставили перед собою вирішення ряду завдань:

  • візуалізувати вплив вибуху бойової частини та ракети на корпус літака;
  • підтвердити або спростувати визначене розрахунковими методами взаєморозташування літака та ракети в момент її підриву (точки зустрічі);
  • визначити область розльоту уражаючих елементів бойової частини та ракети, кількості та щільності покриття ними модельованої кабіни пілотів;
  • дослідити зміни траєкторії польоту уражаючих елементів після їх зустрічі з корпусом літака;
  • визначити ступінь деформації уражаючих елементів тощо.

Дані, отримані за результатами експерименту, будуть використані для уточнення місця пуску та траєкторії ракети, якою був збитий Боінг-777.

Також, при проведені експерименту експертами приділялась більше уваги й іншим аспектам дослідження, які до цього розглядались як другорядні, а саме: дослідження характеру вибухової хвилі, виявлення слідів вибухових речовин та дослідження характеру ушкоджень, аналогічних до тих, які виявлені на літаку.

Висновки, зроблені в результаті проведеної спільної роботи експертів, стануть істотним внеском в результати розслідування Міжнародною слідчою групою причин загибелі людей на борту малайзійського літака.